15. juni 2019.

Tirsdag denne uken var det den private bedriften Budstikkas tur til å ta et stort og nødvendig steg inn i fremtiden. Det døgnet byttet lokalavisen alle sine databaser, systemer og digitale rammeverk. Nettavisen ble fornyet med nye funksjoner og ny design. Og så den internasjonale nyheten, da: Om kvelden tirsdag sendte avishuset i Asker den aller første lokalavis noen gang laget på internett til trykkeriet. Det er innovasjon innen medieteknologi som har fått oppmerksomhet i bransjeblader, med reportasjer fra innsiden av DN og Budstikka. Et farvel med gamle systemer som ikke «snakket sammen» betyr for det første tid spart for journalister, tid som skal brukes til å finne flere og bedre saker. Det betyr også kostnadsbesparelser på mange millioner kroner hvert år som gjør at redaksjonen i Budstikka kan ha flere journalister på jakt etter vesentlige saker i enn andre lokale redaksjoner. 
Kjersti Sortland, ansvarlig redaktør

TikkTakk har jobbet med design, templates, workflow, bildeflyt og opplæring.